10 Şubat 2011 Perşembe

BALABANKARA - BALGAT

Balabankara'ya bir arkadaşımın tavsiyesi ile gittim. Ankara'ya Eskişehir'den transfer bir restaurant kendisi. Bir hoşgeldin demek için geç bile kaldım. O kadar lezzetlı yemekler yedim ki neden daha önce keşfetmedim diye kendime kızmadım değil.
Masaya önce ikramlar geliyor. Ezme, turşu ve bulgur pilavı. Ezme bir başka ezme sanki böylesini en iyi kebapçılar da bile yememişimdir. Nar ekşisinin tadı bile özel ve ezmeyi ezme yapan bu nar ekşisi. Turşu ve bulgur pilavı da oldukça lezzetli. Bulgur pilavının üstündeki sos hoşuma gidiyor. Evdeyken bulgur pilavı yemeyi sevmiyorum ama nedense kebapçılardaki bulgur pilavı bana ayrı bir lezzetli geliyor.



İkramların ardından gavurdağı salatası söylüyoruz. Gavurdağı salatası tek kelimeyle muhteşem. Cevizi bol, nar ekşisinin tadı güzel olunca gavurdağı salatası da harika olmuş. Yediğim en lezzetli salata. Fiyatı 6 TL.


Balabankara, Balaban Kebabını çok güzel tanımlamış; Eskişehir'den 40 yıllık Balaban Kebabı ustası, kemik suyuyla lezzetlendirilmiş taze taze pideler, özel tarifini yıllardır koruyan ve eti özenle seçilip çekilerek hazırlanan köfteler, yoğurt, sos, domates, ızgarada közlenmiş biberler ve tabii ki kızgın tereyağı eşliğinde sıcacık bir servis. Bunun üstüne daha ne denebilir ki. Köfteleri, pideleri, sosu her şeyi oldukça lezzetliydi Balaban Kebabının. Bana göre tek sorunu fazla yağlı olmasıydı fakat menü de özellikle belirtmişler yağın ve sosun isteğe göre ayarlanabileceğini; ben bu noktayı atlamışım, bir daha ki sefere az yağlı istemeyi düşünüyorum. Fiyatı 13 TL.


Lezzetli köftelerden sonra sıra tatlıda. Tatlı olarak dondurmalı irmik helvası söylüyoruz. İyi ki de söylüyoruz. Sıradan tatlılara alternatif güzel bir tatlı. Helva da güzel, içindeki dondurma da. Özellikle ben dondurmasının tadını çok beğendim, kesinlikle tavsiye edilir. Fiyatı 4.5 TL.


P.S. Mercimek çorbasının fotoğrafını çekemedim tadı gerçekten güzel, kıvamı yerinde. Ayrı olarak çorbanın yanında kızgın tereyağ servisi yapmaları da sunumu özelleştiriyor. Menüdeki diğer fiyatlar ise şöyle;
Çorbalar 4.5 TL
Salatalar 4.5 - 6 TL
Kırmızı Etler 9 - 15 TL
Beyaz Etler 10 TL
Tatlılar 4 - 5 TL 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder